Росія топить мільярди в пропаганду, яка, за словами самих пропагандистів, програла битву Інтернету. Так, у 2020-му році, на пропагандистський канал Russia Today, що націлений на західну аудиторію, Кремль виділить 23 мільярди рублів. Згідно із повідомленням «Обозревателя», це на 2,5 млрд більше, ніж минулоріч.

Пропагандистський внутрішньоросійський мовник ВДТРК, згідно із повідомленням «Interfax.ru», у 2020-му році отримає 24 мільярди рублів.

Незважаючи на «космічні» бюджети, пропагандисти відчувають втрату впливу на аудиторію, яка втікає від «телевізора» до Інтернету. А там битву за перегляди вони програють з однієї простої причини – бо брешуть. Немає аудиторії – немає грошей.

Директорка RT Маргарита Симонян чи то з відчаю, чи то із заздрощів за різницю в мільярд фінансування, пустилася дорікати внутрішньоросійським мовникам за втрату впливу на аудиторію та низьку ефективність.

У програмі «Своя правда з Романом Бабаяном» на одному з держтелеканалів, пропагандистка видала розпачливу промову щодо впливу ЗМІ та назвала «головним каналом країни»Youtube:

«Ми маємо головний телеканал країни, який належить американцям. Він не регулюється нами ніяк. І жодного впливу, в сенсі, видалити звідти фейки, заборонити розповсюдження шкідливої інформації.

Головні телеканали країни з точки зору аудиторії: Росія-1, НТВ? На жаль, це не так. У Youtube аудиторія значно ширша. І у зірок Youtube аудиторія, на жаль, ширша, ніж у зірок телебачення. Вища, ніж у Кисельова, ніж у Соловйова та будь-якої іншої зірки телебачення.

Як ми примудрилися дозволити, щоби головним ЗМІ країни був американський? Що ми робитимемо з цим – я не знаю. Але я знаю, що ми отримали покоління, яке черпає інформацію, виключно, з джерел, які належать не Росії.»

Промову Симонян можна трактувати, як спробу «вибити» ще більше фінансування для мовлення на альтернативних майданчиках, як підготовку громадськості до «затягування гайок» в Інтернеті чи банальну боротьбу за розподіл фінансових потоків між пропагандистами.  Однак, основним у її промові є те, що пропаганда втрачає свою ефективність і вони ніяк не можуть цьому зарадити.

Наприклад, Соловйову

Сіяти «зраду» на згарищах Сибіру

Зважаючи на відверту брехню з телевізора, яка не зходиться з реаліями звичайного росіянина, все більше людей втікають за інформацією в Інтернет.

Україна і зацікавлені західні кола мають сприяти розвитку незалежних мовників. Традиційні ЗМІ – на гній. Пріоритет – блогерам

Якщо говорити про Youtube, то російських мовників можна поділити на дві умовно-корисні категорії: «лібералів-навальників» та «імперців-стрілківців». Їм варто було би надавати непряму підтримку.

Перші – відверто зневажають російську диктатуру і відкрито працюють проти неї. Це, до прикладу, канали kamikadzedead, baloo, Новости СВЕРХДЕРЖАВЫ та Мой протест. Вони є інструментом активізації, так званого, ліберального протесаного електорату. Ця публіка з айфонами нездатна до рішучих дій. Це – «фарш для автозаків». Однак, єдина і суттєва користь від них – їх багато.

Другі – корисні ідіоти-імперці чи ті, що ностальгують за радянським минулим. Це канали РойТВ, що регулярно транслює меседжі Гіркіна і роздуває «зраду» щодо дій Кремля на зовнішньополітичній арені, Левый Фронт, де основним спікером є комуніст Удальцов, що є ворогом режиму чи ЛехаКочегар на Забайкаллі, який переймається зубожінням місцевих і «ожирінням» Москви. Не варто недооцінювати їхню, порівняно із загальнодержавними мовниками, малу аудиторію.

Поки більшість росіян дивитимуться на кривляння Соловйова в телевізорі, саме дієві люмпен-пасіонарії в час «Ч» стануть нашими «п’яними матросами», що штурмуватимуть «Зимовий палац» російської державності.

 Михайло Салітра